onsdag 5 januari 2011

Nu går det inte så bra - del 3

Kollade min mjärde efter jobbet idag. Ni vet den där krokiga "made in Hell".
Den har legat orörd sedan jag tog ur laken som då låg i den så det var lite spännande att dra upp den.
Var där ännu en lake? Eller var den proppfull med mört?
Stället den ligger på är ett säkert mörtställe så nån borde det finnas i.
Men den innehöll bara en kräfta. En enda ful sak med klor!
Att det ska vara så hopplöst!
Perras mjärde ligger några få meter ifrån min och den var alldeles "knökad" sist han kollade den.
Hade lovat honom att även vittja hans mjärde när jag ändå var där men det skulle jag inte brytt mig om.
Borrade ett hål vid hans lina men orkade inte få tag i den under isen. Borrade ett nytt lite närmare linan men....lite för nära.
Självklart lyckades jag skära av linan.
Så i morgon får det bli en räddningsaktion efter Perras mjärde. Får försöka fiska upp den med nåt lämpligt.
Ska även flytta min och mäska upp den på nytt. Det vore väl själva f-n om man inte skulle kunna få igång den.
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar