lördag 25 december 2010

SATANS FÖBANNADE HELV.....

Idag var det dags att kolla mjärden från helvetet. Det står på paketet att den ska vara gjord i Finland, men det tror jag inte på.
Det var mörkt när jag la i den senast (söndags) och jag hoppades innerligt att allt gått bra och att min julklapp skulle ligga där och bara vänta. Men ICKE!
Högg upp ett rejält hål i isen för att verkligen ha koll. Men när mjärden kom syntes det tydligt att fanskapet inte vecklat ut sig. Såg aldrig det i mörkret och issörjan när jag sänkte ner den. Kolla på bilden nedan som visar hur bara halva mjärden vill vara med.
Självklart var det inga mört i men däremot hängde en på utsidan! Jag kanske iaf har lyckats hitta dom?
Operation ombyggnad inleddes. Detta utfördes på det amerikanska viset: Alltså utan beräkningar av hållfasthet eller materialval. Utan kunskaper om vare sig geometri eller fysikaliska lagar.
Det går till på följande sätt: Knyt på ett snöre någonstans på mjärden. Funkar det inte, knyt på ett till. Funkar inte det heller, knyt på ett till osv, osv. Ja ni fattar nog.
Det är därför som amerikanska bilar, båtar och liknande är så tunga.
Skulle jag gjort det riktigt amerikanskt skulle egentligen ett grovt rep ha använts men här fick det mer svenska "lagom" komma in i bilden.
Nej, nu ska jag ut och testa den.
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar