fredag 3 september 2010

Provfiske i morgon!

Vertikalutrustningen är äntligen framplockad igen.
Det var inte så lätt heller, jag är helt slut!
Har mina fiskesaker i ett minimalt litet uthus. Närmast dörren ligger snickarverktyg, spik och sånt som jag använder i stort sett varje dag. Lite innanför den högen står trollingutrustningen. 8 spön, djupriggar, travar med beteslådor och väskor. Längst in finns vertikalgrejerna.
Först får man ta ett jättekliv över snickarsakerna. Sen följa en smal gångstig i mitten eftersom sidorna är täckta med överbelastade hyllor, om man råkar stöta till någonting är det alltid nåt som rasar ner.
Efter det får man då försöka vända sig runt utan att välta något, här underlättar det om man är axelbred som en snok, det är inte jag. Bära ut spön, elmotor, batterier och väskan. Varje gång med ett ohälsosamt stort kliv över snickarsakerna.
När allt är ute, är det bara att ta ett djupt andetag, gå in igen och flytta trollingutrustningen längst in istället. Då blir det i allafall lite smidigare nästa gång man ska ut och jigga.
På tal om smidigare: Dragbilen, min kära Subaru har äntligen fått nya lameller, så nu kommer även trailingen att gå smidigare igen, det var dyrt men nödvändigt.
I morgon ska vi alltså ut på en vertikaltur. Vi ska provfiska lite områden inför träffen den 18:e.
Tanken är att fiska i norra delen eftersom det är där det blir flest båtar. De ställen som ger fisk kommer vi generöst att tipsa om till de andra deltagarna.
Så vi får hoppas på en bra dag i morgon!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar