söndag 29 augusti 2010

Skrot var bra idag!

Troligen säsongens sista göstrollingtur klarades av idag. Sen får vertikalfisket ta över.
Farsan och Mattias i en båt och jag i min båt. De fick 5 gösar och ett par gäddor. Nils master i div. customfärger funkade bäst för dom.
Själv fick jag 6 gösar och 3 gäddor. 3 av gösarna låg runt 2 kg och 3 var mindre. Gäddorna toppades av en meterlång kämpe som inte gav sig i första taget. Riktig kul fight!
Körde en sida med sk. säkra wobbler ( som bara gav gäddor) och en experimentsida. Hade plockat med mig några wobbler som inte används så ofta. Alla gösarna valde såna beten! Börjar de bli uttjatade på Nissar eller? Huskyn högst upp gav en gös + en tappad som var riktigt stor. Försiktigt napp, spände upp linan och sen var det bara stopp. Fisken tog ingen lina, varken ryckte eller pumpade. Den bara stod där! Luktade storgös lång väg. Tyvärr var den inte med länge förrän den klev av. Synd, hade varit kul att se vad det var.
Mellersta betet är en Nils Master Big Mouth. En underlig sak med lika underlig gång, som en plugg fast lugnare. Denna tog jag 3 på och den har även funkat förr. Speciellt när det är lite trögt.
Den understa wobblern är oxå en Big Mouth. Den har jag aldrig någonsin fått nåt på. Inte så konstigt kanske, fulare wobbler får man leta efter. Men idag tog jag 2 på den! Helt otroligt!
Gösarna gick djupt, 60 gram bly på Huskyn och de två fula på riggarna, 10-12 meter.
Försiktiga napp, många bommade eller tappade. De som kom upp i båten satt väldigt dåligt på krokarna och var lätta att sätta tillbaka.
Men en skaplig avslutning ändå.
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar