söndag 26 september 2010

Bra dag på Nysocken

Dagens största gös returneras givetvis efter en fin kamp!
Vi lyckades skapligt idag, trots försiktiga gösar, flera tappade och många bomhugg.
Vi var tre båtar som spred ut oss på sjön och letade, ingen av oss känner till vattnet så bra.
Perra och farsan var de som hittade gös först och efter den rapporten var jag och Mattias så ofina att vi åkte dit och tog flest....och störst gös.
Inte så lite fräckt!
Men det gör iofs inte så mycket. På de här turerna hjälps vi alla åt, både med platser och jiggval.
Blåsilver Fin-S var bra idag men av någon konstig anledning bytte jag till en "Metallic carrot" och den visade sig vara snäppet bättre!
Perra lyckades med en annan faktiskt större bedrift. Han hittade ett stim med abborrar.....Inget konstigt med det, men att hitta ett stim med bara kilosabborrar är inte så vanligt i våra vatten!
Största 46 cm 1,2 kg. Nytt PB på veritkalt. Grattis!
Dagen gav även mig ett nytt PB på vertikalt: Gösen på 4,7 är den största jag hittills fått på jigg.
Nysockensjön kommer att besökas igen, var så säker!
Martin fick 3 gösar. Men han är ju styrd hemifrån så det blev bara halvdag för honom. (Sambon fyllde 30 så det var nästan lovlig frånvaro från fisket men bara nästan).
Perra och farsan fick 5. Antal abborrar tror jag ingen av dom hade räkning på.
Jag och Mattias fick ihop 9 st, tycker jag var helt rättvist!
Men det börjar bli rejält surt nu när nordanvindarna ligger på!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar