lördag 7 augusti 2010

Det blev en lååång förmiddag

Hade tänkt mig en förmiddagstur idag. Dagen började med rejäl dimma, övergick till jobbig nordanvind för att avslutas med strålande sol och plattvatten. Att sen en och annan fisk besökte båten gjorde det ju inte sämre precis. Det blev alltså en något längre tur än planerat, som vanligt alltså.
Gösarna var på hugget, men de var små. Även gäddorna var på hugget och de var både argare och större. Det här var en vanlig storlek idag. Bara hoppas på att de vill komma igen om ett par år.
Annars ville ett av mina drivankare vara med i leken idag. Det började med att bakre linan gick av men det var snabbt fixat. Sen skulle jag kroka av en gädda i vattnet och givetvis fastnade en av trekrokarna i just den linan jag nyss knutit på. Nu blev det lite pyssel, gäddan satt ju fortfarande fast i wobblern. En av gösarna som släpptes tillbaka simmade glatt iväg, rakt ut från båten, vänder och simmar in i.....drivankaret. Samma jäkla ankare.
Inte nog med det, gösen fastnar inuti ankaret. Nu blev det ännu mer pyssel.
Men det gick bra efter lite stjärtdragning.
En annan intressant sak...Nils Master gav flest gösar men oxå minst. Bomber 16 däremot gav färre fiskar men högre snittvikt.
Det får bli mitt lilla tips från idag.
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar