söndag 11 juli 2010

Idag fick vi allt

Vi fick i båten i vattnet. Vi fick gös. Vi fick abborre och gädda. Vi fick solsken och stiltje. Vi fick åskskurar och häftiga vindbyar.
Men viktigast av allt: Vi fick bevisat att det finns gös i sjön.
"Jockejiggen" var bra idag!

Men sjösättningen var onödigt spännande. Backade nedför en kostig som svängde nästan 180 grader. När jag tog ut svängen klättrade bilens ena hjulpar över en stubbe. Lutningen blev lite väl häftig så jag stannade, då kände jag hur bilen gick ner på iallafall tre hjul. Ena framhjulet var en halvmeter över marken! Med lite pondus (läs vikt) från Mattias över ena framskärmen löste det sig dock till slut. Båten bar/släpade vi i. Men den ligger kvar i vattnet.
Dels för att vi inom en snar framtid ska göra ännu en tur på sjön och dels för att jag ännu inte funderat ut hur vi ska göra för att få upp båten?!
Det small bra i underredet på bilen när vi åkte upp med tom kärra, troligtvis hade vi inte kommit upp alls med båten på trailern.
Men det tar vi en annan dag!
Tjipp//Micke

4 kommentarer:

  1. Hyra en Mi-26? ;-)
    Vi i Lotan

    SvaraRadera
  2. Vad är en Mi-26?
    Jag behöver en bandvagn, en Hägglunds. De tar sig fram överallt och de flyter! Det kallar jag ett manligt fiskeekipage.
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  3. Mi-26 Halo är världen största transporthelikopter (rysk såklart), används för att transportera delar till vindkraftverk etc.
    Vi i Lotan, Kilafors

    SvaraRadera
  4. Nja...det kan nog funka men låter dyrt? Men jag tror jag kommit på ett sätt att få upp båten till vägen. Mattias får helt enkelt dra upp den medan jag går bakom med en piska. Man måste väl få utnyttja sin starke bror?
    Kul att ni oxå hittat vår lilla sida.
    Sköt om er däruppe!
    Mvh Micke

    SvaraRadera