onsdag 3 mars 2010

Börjar bli sugen nu.


Börjar verkligen längta efter våren. Det är faktiskt inte så länge kvar, även om det verkar lite dystert just nu. Får trösta sig med att titta på lite bilder. Först ut: Mattias med ett PB. Tror den vägde 8,2 kg och platsen var Tösse. Om jag inte minns fel var detta enda hugget på hela dagen!


Anna med sitt personbästa på gös. Blev även största gösen på vertikaljigg i min båt förra säsongen. Vi hade ingen våg med men längden var 77 cm. Tippar på ca 4 kg. Platsen var Glafsfjorden.

Min första vertikalfångade gös. Hugget var brutalt. -Stor gädda! skrek jag men Mattias som var med bara skrattade och sa att det var gös. Hur som helst, jag blev VJ-frälst efter det här. Vikten var ca 3 kg och platsen var Värmeln. Kolla färgen, fruktansvärt fin fisk!
//Micke



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar