lördag 13 mars 2010

Tung dag


Under veckan hade jag planerat för att besöka ett speciellt ställe på Värmeln. Förhoppningarna att få storabborrar var stora. De finns där, det vet jag.
Ny balansare, nya krokar och en ny burk maggot, nu skulle dom upp!
Men...det sket sig. Vägen dit var oplogad. Tungt.
Prövade istället en annan plats men fick bara pyttefiskar. Tröttnade efter två timmar och åkte hem.
I går kväll rasade snön från taket och en meterhög driva med is och blötsnö låg utanför dörren. Förhoppningsvis var detta sista gången man behövde skotta. Det var....tungt.
Medan jag var igång skottade jag även ur båtarna, det var oxå tungt.
Kom att tänka på en dag i november. Höll på att plocka i ordning i trollingbåten inför nästa dags fiske. Det hade snöat lite under dagen så jag skottade ur det lilla som kommit.
En av mina grannar kom förbi. Han är väldigt fiskeintresserad och nyfiken så han gör nån tur förbi ibland.
Grannen undrade om jag verkligen var riktigt klok som skulle ut när det var minusgrader?
-En riktig fiskare öser inte båten, han skottar ur snön, inför fisket! svarade jag. Grannen bara skakade på huvudet.
Men det ska erkännas, det var inte riktigt lika mycket snö i båten då.
Tungt....// Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar