söndag 10 januari 2016

Oturen grinar en i ansiktet

Det här var väl onödigt?
Jag skulle ut och kolla upp isar idag inför kommande stordåd och ismeteäventyr.
Men när jag vaknade i morse möttes jag av ett tjockt lager lappmögel som bara vräkt ner i natt.

Efter att ha grävt fram bilen, skottat infarten + gångarna till uthusen och rest upp ett rasat provisoriskt tak till grisarna, var energin klart påfrestad samtidigt som klockan blivit eftermiddag.

Hmm....det kan vara läge att ta in grillen nu.

Så det blev ingen iskoll idag.
Enligt rapporter jag fått är isarna i vår närhet bara mellan 5 till 10 centimeter tjocka och det är lite för dåligt. Och inte blev det bättre när all denna snö kom i natt.
Klart onödigt.....

Så man får tröstläsa den nya numret av Mitt Fiske istället.
Omslaget pryds av en välbekant, halvgalen värmlänning, som stolt visar sin manliga bringa.
Läs gärna också hans tips om ismetevippor.
Numret hittar ni här

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar