söndag 26 oktober 2014

Gummidäng i vassen

Svårt att komma ut på fiske nu.
Om det inte blåser halvstorm så regnar det kopiöst. Så man får passa på i de små luckorna som vädret tillåter ett pass.
Igår var ett sådant tillfälle och jag skyndade mig ut på sjön.
Valde hemmasjön Värmeln eftersom jag bara hade tid med några timmar på eftermiddagen och det blev spinngrejorna som fick följa med.

Har uppdaterat båten litegrann.
Smidde ihop ett fäste så jag kan ha elmotorn i fören. Visst hade kanske en frontmonterad elmotor varit bättre men det funkar bra ändå. Eftersom rorkulten är tiltbar på Traxxisen är det enkelt att styra den med antingen en hand eller ena benet.

Började med gummibeten i vasskanterna. Har ett par fina ställen som brukar leverera gädda men igår var det tomt. Så det blev till att leta, kasta och leta igen.
Drog mig ut mot djupare vatten och fiskade av ett par branter som såg heta ut men fisket var ordentligt trögt.
Fick några ynkligt små, så små att de inte ens fastnade på bild och missade ett par hugg.
Det var allt.
Men det är bara att ge sig på det igen...

När jag kom hem möttes jag av blodiga scener.....
Japp, Halloween.
Huset fullt i ungdomar som sminkades och kläddes ut i den ena hemskare utstyrseln än den andra innan de drog iväg på fest.
Där råder det ingen brist på uppfinningsrikedomen i alla fall!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar