måndag 26 augusti 2013

Gösfiske i finväder

Söndagen bjöd på strålande sensommarväder.
Solen värmde på ordentligt och det var totalt vindstilla på förmiddagen.
Inte dom bästa förutsättningarna för prickskytte kanske men det spelade ingen roll. Vi hade det ändå ganska skönt i båtarna jag och farsan.
Självutlösare.....Det måste va kameravärldens svar på onani!
Trots vädret gick det faktiskt skapligt att parkera över gösarna och även att locka dom till hugg.
Men det är inte alltid det går så bra med tekniken inte:-(
5 gösar lyckades jag prickskjuta och få upp. Inga monster precis, 4250 vägde den största.
Å tro´t eller ej: Farsan lyckades med bedriften att kroka sin första gös på pelagiskt prickskytte! Den vägde strax under 4 kg. Hur kul som helst!
Jaja, vi får väl ta med en bild på dagens minsta oxå. Allt eftersom dagen led blev gösarna betydligt svårare att parkera över. De steg från tidigare 6 meter under ytan till 4 meter och började genast skygga för båtarna. Lite synd eftersom dagen börjat så bra. Men vi får väl ge dom en chans till! Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Tycker du gör dig bra med självutlösarn kan tänka mig va kladdigt det blir i båten med alla fiskar . Fortsatt skitfeske !

    SvaraRadera
  2. Tack Bengt, det var snällt!
    Så kladdigt blir det inte. Däremot lite pyssel. Fisken får ligga i håven i vattnet medan kameran riggas upp.
    Sen har jag 12 sek. på mig att flina upp mig innan bilden tas.
    Ska köpa mig en trådlös självutlösare som jag kan ha i handen istället. Lättare att ta flera kort också då.
    Ha´t sö gött!
    //Micke

    SvaraRadera