fredag 19 april 2013

FISKEBRÖDER PROUDLY PRESENTS......

DET HEMLIGA GÖSVAPNET!!

De som följer bloggen har väl inte undgått märka att vårt ismete efter gös varit betydligt svårare i år.
Det började bra men avtog allt eftersom vintern gick.
Speciellt mina egna fångster har varit minst sagt usla.
Och det lustiga i sammanhanget är att ungefär samtidigt som jag sålde min Quintrex gick gösfisket helt i baklås. Det enda jag lyckades lura upp var gäddor.
Små, ettriga, slemmiga gäddor.....
Hur nu gösarna lyckades räkna ut att jag sålt båten förblir en gåta.
Men....en sann fiskare ger inte upp!
Han ser möjligheterna och löser problemen.
Förra helgen vände det.
5 man äntrade isen och spred ut sammanlagt 24 spön över ett friliggande grund.
Underligt nog nappade gösarna endast på mina spön. 4 gösar upp, noll gäddor.
Förbannelsen var bruten!
Men var det så underligt?
Nej inte egentligen....för jag hade med mig det hemliga vapnet.
QUINTREX ICE EDITION!!!
Den enda i sitt slag...än så länge.
Is-pulkan ni ser på bilden är bara en prototyp....än så länge.
Främre och bakre kastdäck. Filtklädda så klart.
Det har alla stora pojkar.
I mitten finns plats för fångstmatta och div. attiraljer.
Under det främre kastdäcket ryms vippor, hållare, isskopa mm.
I det bakre finner vi mörthinken, håltäckarna och fiskhåv.
Det blir inte bättre än så här!

I morgon gör vi sista ismete-turen för säsongen.
Får celebert besök och det vore vansinnigt roligt om vi lyckades få en riktigt fin gös.
Rapport kommer!
Tjipp//Micke

4 kommentarer:

  1. Underbart!! :)..

    Se till att Pollack bara får snipor.
    Vi kör blankjakt på Vänern istället //Gåård

    SvaraRadera
  2. Ska göra mitt bästa:-)
    Skitfiske på er i möra!
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  3. Mycket imponerad över pulkan ;)

    SvaraRadera
  4. Tack Peter!
    Har redan börjat smida vildare planer:-)
    Mvh Micke

    SvaraRadera