torsdag 10 januari 2013

Nya bollar

Tänkte jag skulle testa med lite nya pingisbollar på mina ismete-vippor.
Stiga Finesse heter bollarna som är 55 mm stora istället för de vanliga 44.
Det låter inte mycket men när de ligger bredvid varann är skillnaden markant. Säljs tyvärr bara i 4-pack, tillsammans med två vanliga, små bollar.
Men det skadar inte att ha några små i reserv!

Bollarna ska lackas svarta.
Vi har på de senaste ismete-turerna märkt att svarta bollar syns bättre än orange. Speciellt när det är snö på isen men faktiskt även när isen är bar.
När det däremot ligger vatten på isen (vattnet blir ju väldigt mörkt) syns orange bättre.
Så svart får det bli.
Black balls.... Big baits.... Big bites!!
Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Jag kör Finessebôllera och är nöjd med dessa, den "lilla" storleken gör faktiskt skillnad på 100m avstånd.

    SvaraRadera
  2. Va bra:-)
    Har ju testat med julgranskulor och flörtkulor.
    Funkar bra på mina "gäddvippor" men till gösfisket använder jag mjukare vippor som inte orkar bära upp de större bollarna.
    Men nu ska det nog bli skillnad.
    Mvh Micke

    SvaraRadera