lördag 5 januari 2013

Livat på isen :-)

Ja det började egentligen i fredags.
Jag var ledig från jobbet och gjorde en ismetetur på egen hand. Dubbelhugg innan jag fått ut alla spöna.
Två ynkliga gäddsnipor fick känna sig snuvade på mörten.
Bra början, tänkte jag men det skulle jag kanske inte gjort. Det blev nämligen stendött!
Men jag härdade ut i regnet, stod ut när kylan rullade in och omgivningen täcktes av tät dimma.
Brydde mig inte om att allt frös ihop. Men för vad?
Klocka halv två hade jag ett klassiskt göshugg. Ett hugg som bara gav en tappad fisk.
Det var allt som hände.
Men idag blev det en ny, hård satsning!
Tillsammans med Team Big Fish skulle vi provfiska en ny plats som vi aldrig ismetat på.
Sånt är alltid ovisst på förhand men samtidigt väldigt spännande.
Solen sken, vädret var kalas och isen var kanonfin.
Det började lite trögt med flera bomhugg och försiktiga dragningar i mörtarna.
Men till slut satt huggen och vi kunde börja drilla.
Den nya platsen visade sig vara en riktig hot-spot!
Mattias med säsongens första femma. 5,04 för att vara exakt.
Även William drillade men Åmålsmörtarna lockade bara gäddor.
Måste vara nåt fel på dom.....
Mattias tyckte jag såg löjligt glad ut på det här fotot.
Men det är klart man blir glad när man får drilla fina gösar!
3,9 4,5 4,6 och 5,04 vägde gösarna vi lyckades lura upp. + några gäddor då förstås.
En förbannat trevlig lördag helt enkelt!
Tjipp//Micke

PS: Gå gärna in på http://team-bigfish.blogspot.se för att se mer foton från dagen.

2 kommentarer:

  1. Hallå.
    Fina Gösar ni drar Mattias.
    Det får man nog ta och testa någongång.
    Mvh Marcus/Team Wibbe

    SvaraRadera
  2. Tjenare Wibbe.
    Ja det är skoj när man hittar rätt och dom vill nappa, en härlig känsla när man ser en fin gös nere i hålet =)
    Grattis till ett kanonfiske på vänern!
    /Mattias

    SvaraRadera