söndag 13 november 2011

Utklassning!!!

Vertikalfiske kräver koncentration.
När gösarna hugger så försiktigt att det endast känns ett litet knäpp i spöt gäller det att vara på alerten.
Det duger inte att pilla på allt annat i båten. Att sitta och tänka på utbygget därhemma, när man ska köpa golvet, måla listerna, ringa efter elektrikern osv.
Nej, när gösen är försiktig måste man vara på tårna.
Byta beten, variera lockrycken, variera djupet osv osv.
Tröga gösar kräver skicklighet och finess!
Det märktes tydligt idag.....
Mattias med dagens första gös.
Visst är dom lite lika?

Mattias med dagens......ja en av dom iallafall.
Slom och ofärgad fireball-skalle var det som gällde idag.
Till slut fick jag, efter att ha testat alla mina färgglada fireball-skallar, krypa till korset och tigga en skalle av honom.
Men inte hjälpte det.....Mattias med ännu en gös.....och så fortsatte det.
Slutade ta kort på honom efter ett tag.
Skitstövel....sitta i min båt. Utnyttja min skicklighet i att leta upp och placera båten perfekt över gösarna. Fiska med mina slommar.
Å så tar han alla gösarna själv!
Jag tappade två fiskar och bommade några.
Farsan fick en liten gös och en liten gädda.
Mattias....han tog 8 gösar.
Snacka om utklassning!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar