söndag 20 mars 2011

Har fått spö.....

Har fått spö av Anna.
Eller...Nej nu blev det fel.
Har fått ett spö av Anna.....
Nej...Anna har köpt ett spö....Som jag ska betala själv.
Äsch! Så här är det:
Anna var på köpcentret i Charlottenberg igår och då bad jag henne att köpa med ett ismetespö åt mig.
Spöt är ett Daiwa Dynasty 4 fot i light-varianten.
Det ska enligt div. forum vara ett väldigt skönt spö med en bra aktion. Hade tydligen även vunnit nåt test nån gång.
Hursom helst så är det väldigt kul att testa nya spön. Nu har jag fyra olika sorter med mig ut på isen.
Ser väl lite "hopplockat" ut men tanken är att testa lite olika, hitta en favorit och samtidigt kunna lämna en liten recension här på bloggen.
Spöt verkar vid första anblicken väldigt bra. Det känns lite mer påkostat än vad ismetespön brukar göra. Handtagen är i kork, onödigt kanske på ett spö man knappt håller i, men jag älskar korkhandtag! Det bakre handtaget är även kort, det tycker jag om.
Det här spöt är det dyraste (299:-) av mina ismetespön och därför hängde jag på en dyr rulle.
Ett av trollingspöna fick tillfälligt donera sin Daiwa SG 27 rulle.
Då blir det ju även samma märke på hela setet. Bra va?!
Det blir troligtvis ett litet ismetepass senare idag. Vore ju kul om man kunde få ett napp på det nya spöt så man får känna lite på det.
Eller så blir det som ett annat spö jag håller på och testar. Det nappar inte på det!
Det har varit med på två turer nu men fisken vägrar nappa på det spöt. Då är det inte lätt att göra små recensioner!
Tjipp//Micke

2 kommentarer:

  1. Fått möjlighet att testa spöt ännu? Är själv lite sugen på att testa dem nämligen.
    mvh
    /Elis Wessmark

    SvaraRadera
  2. Hejsan Elis!
    Nej, köp inga såna, det nappar inte på dom!
    Skämt åtsido. Spöt har varit med två turer nu men jag har ännu inte haft möjligheten att få drilla med det. Men med lite tur kan det bli lite action i det innan isen går bort. Det känns iaf riktigt skönt och är lite mjukare än mina andra spön.
    Mvh Micke

    SvaraRadera