söndag 5 juli 2020

Även korta turer är värdefulla!

Lite för mycket på agendan den här helgen och då blir fisket lidande.
Men allt medan regnet drog bort och solen tittade fram under lördagen, togs beslutet att åtminstone hinna med en kortare kvällstur.

Redan i första kastet brände jag ett stenhårt hugg som släppte lika snabbt som det högg.
Mystiskt likt ett göshugg men i den delen av sjön jag var i är gösarna ganska så sällsynta.
Sedan hände ingenting mer på den platsen och jag gjorde en förflyttning på ca 100 meter.
Samma sak igen: Första kastet på nya stället och ett stenhårt hugg.
Men den här gången var jag med och satte ett mothugg som hette duga!
Efter en snabb men intensiv fight hälsade en arg gös på 68 cm på i båten. Vansinnigt kul då gösarna som sagt inte duggar tätt i den här delen av Värmeln.

Fisket var annars ganska trögt av nån anledning.
Ytan exploderade då och då i korta men intensiva abborrjakter. Ändå var det svårt att få dem intresserade av mina beten.
Bäst fungerade ytligt infiskade vibrationsbeten och speciellt VibLure tycks locka mer än andra liknande beten.
Kvällen gick fort och nöjd över en "Grand Slam" med gädda, gös och abborre styrde jag hemåt.

Nästa helg avgörs en av deltävlingarna i Swedish Perch Tournament på Värmeln.
Och jag kan avslöja att antalet team som varit här och provfiskat senaste veckorna har varit ganska många. Dessutom har en del lyckats väldigt bra.....

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar