söndag 14 juni 2020

Sommarfiske

Eller åtminstone fiske i sommartemperaturer.
Helgen har bjudit på strålande sommarväder, även om något blåsig.
Och vad blir väl mer sommar än lite abborrfiske?

Fisket har skett på hemmavattnet men på ett annorlunda sätt.
För ni vet hur det är. På bekanta vatten blir det gärna att man fiskar på samma platser. Platser man vet brukar leverera.

Men jag bestämde mig för att denna gång enbart fiska på nya ställen eller ställen som jag bara hört om men inte testat själv.
En liten utmaning men samtidigt väldigt kul. Mitt hemmavatten är en ganska stor sjö och antalet förmodade bra fiskeplatser är ofantligt många.

Resultatet blev att både fina abborrar och arga gäddor hälsade på i båten.
Men fisket var inte helt enkelt. Grynnor som borde hålla mängder med fisk var helt tomma. Betesfisken gick djupt och inga predatorer syntes i dess närhet.

Men jag är nöjd ändå och några nya spotar har markerats i plottern!

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar