måndag 19 mars 2018

Guld i hålet!

Återigen en stenhård helg på isen.
Eller hård och hård....Det blev väl egentligen mestadels att sitta och njuta av solen.

Men några fina fiskar kom upp!
Det pirrar alltid till lite extra när man ser ett guldskimrande huvud dyka upp i hålet. Det är dom här vi är ute efter och det känns väldigt skönt när belöningen kommer.

Putte med lördagens största.
En kort men bastant gös som pressade vågen över 5 kilos-strecket.

Även den här helgen blev vi terroriserade av mindre gäddor.
Förstår inte varför de här ska simma omkring ute på djupet och förstöra för oss.
Kolla in vippan förresten....Det legendariska "måsägget" med nästan noll synlighet på lite håll.
Sist den här användes fångade den en gädda på över 12 kg. Det gjorde den inte nu.

Jajamen, till och med jag lyckas ibland!
Gösen spottade först och jag tog upp mörten för att syna den. När jag sedan sänkte ner den nappade gösen igen medan jag hade linan i handen. Kul :-)

Små gäddor ska frontas brutalt...
Ingen idé att vara blyg här inte.

Brorsans speciella ismetematta med skyddande kanter runt hålet i isen fungerar ypperligt till releasen.
Fisken glider lätt ner igen utan att skrapas mot vass is.

Det var allt för den här gången!
På återseende hoppas jag :-)

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar