söndag 20 mars 2016

Misär.....

Om förra helgen var kanon, var den här precis tvärtom.
Siktet var inställt på en trevlig lördag i Stockholm och Sportfiskemässan.
I år skulle vi åka buss och biljetter var bokade. Det började med att bussresan ställdes in. För få hade visat intresse.
Jaja, det går ju alltid att åka bil också.

På torsdag morgon fick jag ett knip....
Ni vet ett sånt där mindre trevligt knip som betyder många besök på toan. Nästan så man överväger en adressändring till dasset.
Medan jag härbärgerade toaletten låg sambon och dottern och huttrade i ruskigt hög feber. Hatar influensa.

Men i morse kände jag mig ganska skaplig och mörtfarmen tömdes på de sista mörtarna.
Lade passet på en ny sjö som enligt rykten ska ha ett trevligt bestånd av storvuxna abborrar.
Men de hade nog annat i huvudet än att tugga på mina mörtar.
Dagen gav ynka tre fäll och fjällade betesfiskar, utan att något fastnade. Tröttnade vid ett-tiden och gav upp.

Nu är ismetegrejorna instuvade längst inne i förrådet och mörtfarmen är nedstängd. Det tar stenhårt på isarna nu.
Farsan fick bada igår när isen plötsligt brast under honom och han klarade inte att ta sig upp själv.
Som tur var fanns folk i närheten som kunde hjälpa honom upp. Stort tack ska ni ha.

Brorsan kastade sig däremot till Sportfiskemässan idag och hade en myyycket trevlig dag!

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar