lördag 20 februari 2016

Ismetetackel

Jag har letat lite efter någon form av skydd till knutarna på ismetetacklen och jag fastnade för lite gummigodis från Fox Rage som verkade vara det jag var ute efter.




Jag skickade efter lite blandat småplock för att testa mej fram och jag blev speciellt glad över dessa Trace crimp covers som är ett taperat gummirör som var trevligt att jobba med, bara att klippa av i lämplig längd, lite synd dock att det inte finns i olika skorlekar.


Så ser överföringen mellan huvudlina till tackel ut, en knot buffer bead i lekandet från huvudlinan som även skyddar toppöglan ifall man vevar upp lite för långt,,,som har hänt någon gång ;)
Tacklet tycker jag blev riktigt snyggt och knutarna är väl skyddade mot vassa iskanter!


Det fins även ett skydd som heter Treble hook sleeve som man trär på skaftet till trekrokarna för att skydda linan om man kör med dubbla trekrok.
Jag tyckte det blev lite väl synligt så jag undrar om inte gösen skyggar för detta, för gäddan däremot så ska det nog funka bra, jag får väl provfiska mej fram och se! huvudsaken är att mina kutar mellan huvudlina och tackel är skyddade för det var ju det som var meningen :)

//Mvh Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar