måndag 5 oktober 2015

Snart tävling...Dags att mörka!

Eller ja....Det finns väl ingenting att mörka egentligen.
Söndag och ett härligt mulet väder. Varmt och lite vind.
Jag och brorsan var taggade.....

Dröjde inte så länge innan vi hittade huggvilliga gäddor.
Smååå gäddor.....

Arga, små gäddor.
Ganska kul faktiskt eftersom de formligen kastade sig över grejerna. Och eftersom vi fiskade ytligt över grunt vatten blev det häftiga hugg och hoppande fiskar.
Men vi vill ju ha stoora gäddor och letade vidare.

Det här var en riktigt bra jigg.....Om man vill ha 50 centimeters gäddor.
Några stora hittade vi inte.
Alltså hittade vi heller inga superduperbra beten eller nån vinnande strategi inför tävlingen nästa helg.

Men skitsamma.
Vi åker dit, förhandsbokar sista platsen och bara har skoj en hel dag!

Tjipp//Micke

5 kommentarer:

  1. Ni är mycket välkomna!
    Vi kan göra upp om sista platsen!

    SvaraRadera
  2. Sista platsen???
    Nehej du Pollack, den går jag inte på.
    En vecka sen senaste blogginlägget och då om abborrfiske....Mörkning kallas sånt.....Och hemmavatten.
    Håller dig som en solklar favorit!
    //Micke

    SvaraRadera
  3. Tjena. Har jagat lite gäddor norr om järnvägen I värmeln nu i sommar å höst. Både lite bonnatrolling och spinn längs vassen med magert resultat. Skulle gärna ta lite tips. Har båt så jag kan ju röra mig en bit. Mvh DM

    SvaraRadera
  4. Hejsan.
    Ja nu är inte jag nån gäddfiskare av rang men....
    Enligt flera säkra källor har gäddfisket norr om järnvägen blivit stadigt sämre de senaste åren.
    Mitt tips är att styra båten ner mot "öarna" mitt i Värmeln.
    Området mellan Krokstadsön, Skorvön och Enträsholmen är ett av mina förstaval när det gäller trolling.
    Med vänlig hälsning
    Micke

    SvaraRadera
  5. Okej. Tråkigt att höra att det blivit sämre. Hade hoppats på att det va endast mina bristande kunskaper som va orsaken. Men då får man anledning att prova nya områden. Tack för tipsen. Mvh DM

    SvaraRadera