lördag 15 augusti 2015

Spinnfiske idag

Gjorde ett tappert försök med spinnfisket idag trots en onödigt hård blåst.
Riktade in mig på både gös och/eller större abborre och tog sikte på ett stengrund som tidigare visat sig hålla båda sorterna.

Fick trevligt sällskap ute på sjön och Pollack visade upp sin bästa sida direkt.

Det tog faktiskt inte så många kast innan den första fisken landades.
En fin abborre på 45 cm och 1,12 kg hälsade på i båten.

Westins Hypoteez i färgen Bass Orange var omtyckt idag.
Hela 12 centimeters jiggen är slukad.
Även gäddorna gillade Hypoteezen och en av dom så pass mycket att han inte ville lämna tillbaka den. Å det var den enda jag hade med mig....
.
Blåsten blev bara värre och värre.
Till slut klarade jag inte ens av att hålla mig kvar på grundet. Ankaret fick inget fäste på undervattensberget och jag gled av hela tiden.
Får nog bli en I-Pilot snart.
Spinnfisket blir ju även det svårt när det blåser för hårt.
Man tappar kontakten med jiggen, med botten och linan blåser i en stor båge.

Så det fick bli en förflyttning!
Ånkar är som alltid positiv och visar hur stora abborrar han ska få.....Jojo.

Det är lika bra att erkänna det. Vi fegade ur och letade upp lite lugnare vatten.
Nu blev det betydligt enklare att fiska. Men inte nappade det speciellt mycket bättre inte.

Men jag är nöjd ändå.
Målet infriades och jag fick både abborre och gös på spinnfisket. Å så ett gäng gäddor då förstås.
Det ger mersmak inför nästa tur.

Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar