söndag 17 maj 2015

Jigg koll

När man ändå inte kan fiska pga vinden så kan man väl kolla igenom jigglådorna om något behöver fyllas på eller om det behövs köpas mer! ;P


Jag och brorsan har pratat och skojat om detta förut att det var så gott när vi började med vertikalfisket om hur enkelt det var med bara ett spö, en jigglåda och ett någorlunda bra ekolod mot vad göstrollingen var som man skulle ha massa lådor med bete och en jäkla massa spö som spretade som värsta julgranen så fort man skulle bära dom någonstans men ack vad vi lurade oss själva.
Nu sitter man ändå där med en jätteväska fylld av lådor, tung så man nästan bryter ryggen, å dubbla lod så man ser åt alla jäkla håll! det enda man missar nu är måsarna.
Jag skojade med Anders Bladh som var min kapten under Värmeln tävlingen och sa till han att *Det finns väl ingen som har så mycket beten som en gäddfiskare* men jag vette fan om inte det gäller alla fiskesätt, man samlar på sej :)
Men det är ju ändå gott att ha lite liggandes hemma om det skulle ta slut i lådorna.



 
 
Jag älska jiggar! Jag vill ha allt nytt!
Det är bara att ekänna att jag är beroende, jag är en JIGGKNARKARE!!! ;)
 
//Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar