söndag 8 februari 2015

Nu släpper det!

Gösfisket från isen alltså.
Testade en ny plats med skaplig framgång i går. Vi har varit sugna på det här stället ett tag nu eftersom både känslan och förutsättningarna verkat helt rätt.
Då är det extra roligt när det funkar!

Dagen började med ett alldeles underbart väder.....Som sedan blev halvstorm och snö..... Som sedan blev underbart igen. Helt knas alltså.

Gåård kan numera titulera sig "Gösfiskare"!
Vansinnigt roligt när det är gästerna som får de bästa fiskarna.

Mattias fiskade gädda....Som vanligt.
Gjorde sitt bästa för att smyga med det. Men han fastnade på både foto och film!

Onkar höll inte bara ställningarna i "campen".
Han fiskade gös också och slog till med nytt PB på 4250 gram. Stort grattis!
Tyvärr hade jag inte kameran med mig vid ögonblicket men jag är rätt säker på att det kommer dyka upp lite bilder på http://topnotchfishing.se/

Pollacks nya och hemliga vapen: Vippan "Måsägg De Luxe"!
Med synbarhet nolla typ.......
Att drilla fisk medan blåsten håller på att dra jackan över huvudet är inte så lätt. Inte heller att över huvudtaget se nappet. Tyvärr tappades fisken som var på den här mörten flera gånger.
Kolla vippan.......Jojo, Måsägget.
Så även om dagen inte gav så där jättemånga fiskar var vi nöjda ändå.
Gästerna fick gös eller iaf känna på dom och vi har ett nytt ställe att markera på ismete-kartan.
Tyvärr är det lite långt mellan helgerna bara.......

Tjipp//Micke

4 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med!
    Äntligen hittade vi ett ställe som levererar också :-)
    //Micke

    SvaraRadera
  2. Har en liten egen teori om det i min blog :)

    SvaraRadera
  3. Hmm....Såg det.
    Det är mycket konspirationsteorier nu.....
    Men jag måste ju säga att jag beundrar ert oändliga tålamod :-)
    //Micke

    SvaraRadera