fredag 16 maj 2014

Japp, det bidde en Alumacraft

För Martin alltså....Inte för mig.
Däremot fick jag äran att följa med och hämta hem den.

WestGears lokaler var riktigt trevliga. Välstädade och rymliga. Sånt tycker en verkstadsnörd som mig om!
Vi fick ett väldigt gott bemötande och timmarna flög iväg.

Men kolla här...Utanför stod ju en RIKTIG båt!
Hehehe.
Att släppa in mig hos WestGear är väl ungerfär det samma som att släppa in en narkoman i ett apotek.
Jag snokade överallt och överröste den stackars personalen med frågor.
Inuti lagerhallen fastnade jag vid en Classic 165.
I det skumma ljuset där inne såg den ut att vara kalsongblå....

Men när vi rullade ut den i solen började den gnistra!
Synd att inte fotot ger båten rättvisa. Metallic-lacken var helt underbar med mycket glitter i. Nästan som forna tiders mirra eller flake.

Efter att ha kört amerikanska bilar i 15 år innan fisket helt fick ta överhanden över både fritiden och hobbykontot, kanske en amerikansk båt är det rätta?

De hade skott trailern med härligt feta däck.
Tänk om fälgarna hade varit Cragar SS eller Slotmags här. Ojojoj, vilken "raggarbåt"!
Perfekt för mig....
Men så länge får jag väl matta ner den blanka lacken på Martins båt och spraymåla lite flames.
Det tror jag han skulle tycka om.....

De tar ju gärna kort på sina kunder, men det var mer motvilligt när de själva skulle posera :-)
Vi rullade nöjda hemåt och Thule-trailern gick väldigt fint bakom bilen. Ja hela ekipaget var faktiskt väldigt lätt-trailat.
Tack ska ni ha allihop för en väldigt trevlig dag!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar