fredag 18 maj 2012

Datanörden i farten

Det här med datorer är inte lätt alltså.....

Fick listan från Värmeln av Martin via mailen. En xls-fil nånting som min dator inte kan öppna.
Som tur är har man döttrar som är betydligt vassare än farsgubben på datorer!
Efter lite hjälp lyckades jag iaf få in listan på bloggen....inte så lite hjälp heller om jag ska va ärlig.
Men ändå lyckades jag på nåt underligt sätt sjabbla till det så den totala vikten blev borta.
Hur nu det gick till?
Men siffrorna lyder iaf:
Antal fångade gäddor 253 st.
Total vikt 643,84 kg.
Detta ger en snittvikt på 2,54 kg.

Det var alltså inga monster som kom upp.....tycker jag är bra med tanke på att de gör bättre nytta om de får simma kvar.
Tittade lite på vårt eget fiske under tävlingen och kan konstatera att vår snittvikt låg på 3,42 kg.
Där låg vi bra till.
Däremot var våra 8 gäddor under snittet som var 8,43 st/båt.
Där orkade vi inte hänga med.

Jaja, nu dröjer det ett år tills nästa kraftmätning. Det är alltså inte ofta vi tävlar i gäddfiske precis:)
För övrigt verkar det som om det äntligen kan bli lite vårvärme så nån tur i finvädret under helgen kan ju inte uteslutas!
Tjipp//Micke 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar