söndag 24 april 2011

Slommen går i Brunsberg

Åkte till Brunsberg igår för att kolla läget.
Det borde vara dags för slomning nu och mycket riktigt var det lite folk där.
Klockan var 21.30 när jag gjorde första draget och lyckades få några direkt.
Vid tredje draget fastnade jag i nåt skit på botten och det blev ett stort hål i håven!
Typiskt min otur.
Men jag fortsatte ändå och det fastnade iaf några åt gången, även om jag tappade en hel del.

Det gick att få in hela handen i hålet som var strax över bottenmaskorna. Inget bra ställe att ha hål på.
Mörkret föll alltmer, folk gick hem men jag kämpade på med min trasiga håv!


Klockan 24.00 gav jag mig. Orkade helt enkelt inte mer.
Trött, kall, blöt men lycklig efter en hård kväll.
Sorterade upp fångsten idag och blev faktiskt ganska förvånad:
Jag hade lyckats få upp 834 st, trots hål i håven!
Skönt, då har vi så det räcker åt både mig, brorsan och farsan + ett antal gästfiskare i våra båtar.
Slommen använder vi till vårt vertikalfiske efter gösen.
Vi har testat att köra med slom, mört, löja och abborre men i våra vatten har slommen funkat klart bäst.
Så ni som ännu inte testat: Ut med håven och fånga bete!
Tjipp//Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar