måndag 10 maj 2010

Hemligt!


Den här väskan mina vänner...den är hemlig. För här i ligger mina vapen inför trollingtävlingen på torsdag.
Fick rapport idag: En kille som igår kväll testade om båten startade inför säsongen. Körde 1 timme med två spön ute. Resultat: 7 gäddor i skaplig storlek som formligen kastade sig över wobblerna!
Vart han var? Hemligt. Vad han körde med? Oxå hemligt. Jag fick heller inget veta.
Däremot fick jag rådet att söka varmvatten, det var där de var. Vattentempen varierade mellan 6 till 10 grader.
Killen är med i tävlingen, favorit? Jo dä!!
Men han är sportslig och tänker inte köra i samma område på tävlingen, inte ens i samma del av sjön faktiskt. Men han vinner nog ändå!
I morgon har båtklubben arbetskväll så då åker bryggorna i och området görs i ordning inför tävlingen. Lite sent kan tyckas men bättre sent än aldrig.
Väl mött på torsdag!!
//Micke

4 kommentarer:

  1. Jädrar va hemligt.
    Jag tror knappt jag vet var man ska å lägga i båten så jag och teamet är nog borträknade ur striden redan men vi har ett hemligt vapen.
    (Morfar ska med). Har sett över gäddgrejjerna nu å krokarna var inte så farligt röstiga så de får gå ett år te, hehe.
    Ha det gött å tjuvträna inget innan det hinner/får inte jag.

    SvaraRadera
  2. Morfarn....det är nog bästa vapnet det. Inget träningsfiske för mig, jag lovar. Har inte ens haft trollingbåten i vattnet än i år!
    Förra året var det premiär på Värmeln för många team och alla fick fisk så det är som vanligt. Det lilla flytet måste finnas med!

    SvaraRadera
  3. jag vet vem som var ute och testade på värmel.

    SvaraRadera