Jag valde alternativet med limmad gummimatta på alla ytor man står och trampar på.
Den här båten kommer stå mycket utomhus och då är lättskötta ytor att föredra. Gummimatta ger dessutom ett väldigt bra halkskydd. Däremot blir mattan brännande het varma sommardagar vilket jag råkade upptäcka under en av de första provturerna.....
Inuti spöfacket och det längsgående facket på motsatta sidan kläddes insidorna med filtmatta för att skydda känsliga spöringar och liknande.
I stuvfacken på aktertoften passades bitar av cellplast in för att bidra med extra säkerhet som flytmaterial. Här kommer sedan en insats av plast att tryckas in och ovanpå en vattentät lucka.
Aktertoften har gjorts minimal med en liten motorbrunn. Allt för att få så mycket utrymme inuti båten som möjligt.
Högra stuvfacket i aktertoften rymmer batteriet och här placerade jag även säkringsdosan vilket var ett misstag. Det blev nämligen väldigt trångt att byta säkringar när batteriet är på plats.
Så det blir ett framtida jobb att flytta säkringsdosan, snygga till elen och göra en ny panel för strömbrytarna. Vem sa att en sportfiskebåt aldrig blir klar?
Nu var nästa steg att börja jaga motorer. Bensin bak och el fram.
Så häng med i nästa avsnitt!
Tjipp//Micke